fbpx

Interactive Brokers konto üleviimine seoses Brexitiga

Tõenäoliselt on päris paljud välismaakler Interactive Brokers’i kasutajad kas juba saanud või õige pea saamas IB käest e-kirju, milles palutakse anda teada oma otsusest seoses konto üleviimisega. Kuna seni teenindas IB Euroopa kliente Suurbritannias registreeritud äriühingu kaudu, siis seoses Suurbritannia lahkumisega Euroopa Liidust, on tarvis mandri-Euroopa kliendid üle tõsta äriühingutesse, mis oleksid jätkuvalt registreeritud mõnes Euroopa Liidu riigis.

Mina sain hiljuti oma kirjakasti sellise teavituse.

IB on loonud mitu erinevat uut äriühingut – ühe Iirimaale (Interactive Brokers Ireland Limited ehk IBIE), ühe Luksemburgi (Interactive Brokers Luxembourg SARL ehk IBLUX) ja ühe Ungarisse (Interactive Brokers Central Europe Befektetési ZRt ehk IBCE). Olen näinud, et osad on saanud kutse konto üle tõsta IBLUXi, teised IBCE juurde. Mina sain nii eraisiku kui ka ettevõtte konto puhul kutse konto üle tõsta IBCE juurde.

Konto üleviimise protsessiga nõustumine

Ülalviidatud e-kirja eesmärk on see, et kontoomanik kas nõustuks IB konto üleviimisega mõnda Euroopa Liidu liikmesriigi äriühingusse või keelduks sellest ja seeläbi lõpetaks IB teenuste kasutamise. Selle valiku tegemiseks tuleb sisse logida IB Account Management Home ehk niinimetatud seadistuste lehele. Seal kuvatakse kohe sisse logides järgmine valik.

Juhul kui soovid jätkata IB teenuste kasutamist ja anda nõusoleku konto üleviimiseks uude IB äriühingusse, siis kinnita seda viisil nagu näha ülaltoodud ekraanitõmmiselt.

Järgmiseks avaneb aken, milles palutakse nõustuda konto üleviimise tingimustega ja anda vastav nõusolek.

Isikuandmete uuendamine ja kinnitamine

Järgmises faasis palutakse üle kontrollida ja vajadusel uuendada kontoomaniku andmeid. Alltoodud kuvatõmmis on see, mis avanes kui oma ettevõtte puhul antud protsessi läbi tegin.

Seejärel pidin vähemalt mina kinnitama, et minu ettevõte ei tegele ei maaklerteenuse pakkumisega, ei ole välismaine pangateenuste ega muude investeerimisteenuste pakkuja.

Selliste kinnituste järgselt tuli veel kord üle kinnitada, et minu firma näol on tegu börsil mitte-noteeritud erafirmaga.

Seejärel ootas ees sissetulekuid ja varasid puudutava küsimustiku täitmine. Esimeses lahtris küsitakse aastast netosissetulekut, järgmine puudutab netovarasid (varad miinus laenud), kolmas likviidsete varade mahtu (raha, väärtpaberid ja muu taoline) ning viimane kogu varade mahtu (likviidsed varad pluss kinnisvara ja ettevõtete osalused, laenukohustusi maha arvama ei pea).

Küsitakse ka varade päritolu. Täitsin selle antud juhul silmas pidades ettevõtte varade hetkeseisu. Esimene valik puudutab möödunud aastate kasumit, teine käesoleva aasta äritulusid ja kolmas siis investeerimistulu. Valikuid on veelgi nii, et leia see, mis kirjeldab kõige paremini sinu olukorda.

Kogemused ja eesmärgid

Sellel samal leheküljel küsitakse ka investeerimiseesmärki ja kauplemistegevuse eesmärki. Selleks, et margin konto võimalused oleks või jääks avatuks, peab kindlasti olema märgitud vähemalt üks neist kahest variandist: 1) hedging või 2) profits from active trading and speculation. Mina olen leidnud kesktee investeerimise ja kauplemise vahel ning märkinud valikuteks need kaks (varade kasv ja kasumi teenimine kauplemisest).

Järgnevad ka küsimused kauplemise/investeerimise kogemuse kohta. Olenevalt sinu valikutest ja sellest, kas su praegune konto on margin konto või mitte, võib nüüd juhtuda nii, et IB kuvab sulle järgmise info.

Kui ma täitsin avaldust eraisiku konto üleviimiseks, siis midagi sellist ei kohanud ja margin konto kohta täiendavaid küsimusi ei tulnud. Samas just praegu ettevõtte konto osas sama protsessi läbi tehes sain just nimelt sellise teavituse. See tähendab nüüd vaid üht. Saabunud on ostustuskoht, kas soovid margin kontoga jätkata või mitte.

IB nõuab finantsvõimenduse alast testküsimustiku täitmist

Selleks, et finantsvõimenduse kasutamine ikka võimalik oleks, on vajalik läbi käia IB juhised finantsvõimendusega kauplemise kohta pluss sooritada 9 küsimusest koosnev test.

Kuidas IB seda nii-öelda eksamit hindab ja mitu protsenti peab olema õige, et margin konto funktsionaalsus säiliks, seda ma ei tea. Samuti seda, kas seda küsimustikku on võimalik uuesti täita või mitte. Pakun, et pigem mitte. Arusaadavatel põhjustel ei olnud isu omal nahal seda ise läbi proovida 🙂

Ühesõnaga eksisteerib võimalus, et kui piisavalt paljudele küsimustele valesti vastata, siis margin konto asemele tekitatakse tavaline cash konto. Nagu öeldud, siis küsimusi on kokku 9 ja enamus neist nõuavad päris oskuslikku finantsmatemaatika rakendamist.

Nägin omajagu vaeva ja tegin tööd ning panin soovijatele kokku juhised, kuidas küsimustikule vastata. Selles lühikeses pdf failis on välja toodud kõik 9 küsimust koos vastusevariantide ning õigete vastustega.

Olen seni aidanud seda küsimustikku täita 5 erineval mentorluse kliendil pluss läbinud selle protsessi ka oma ettevõtte kontoga ja seni on küsimused olnud täpselt samad. Isegi järjestus ja vastusevariantide järjestus on olnud samad. Lisaks märkasin, et küsimustik oli sama nii neile, kes tõsteti IBLUXi alla kui ka neil, kelle konto liigutatakse IBCE alla.

Seega kui finantsmatemaatika ei ole sinu kõige suurem sõber või lihtsalt ei soovi võtta asjatuid riske sellise spetsiifilise testi täitmisel, siis saad abi alltoodud juhendist.

Pärast ostukorvi tellimuse kinnitamist, kontaktinfo sisestamist ja pangalingi vahendusel makse tasumist jõuavad juhised pdf faili alla laadimiseks ning ka ostuarve Sinu e-mailile. Juhul kui seda ligikaudu 5 minuti jooksul juhtunud ei ole, siis kiika igaks juhuks ka rämpsposti ja pakkumiste kataloogidesse.

Ahjaa, üks asi veel. Kaasasin sellesse juhendisse ka paar väga väga olulist infokildu, millest IB meid teavitas kui konto üleviimise tingimustega nõustusime. Lugesin hoolega läbi nii erinevad teenuste pakkumise tingimused kui ka kogu konto üleviimist puudutava protsessi kirjelduse. Ennekõike on need infokillud olulised riskikartlikele investoritele ja aktiivsetele kauplejatele. Kokku sai kirja 4 olulist tähelepanekut.

Värsked postitused otse e-mailile

Comments

  1. Tere!
    Olen just hetkel IB konto avamisega alustamas. Kui varasemalt teadsin, et peaksin ettevõtte konto tegema IB UK lehel siis, nüüd nende muudatusetega seoses millisel lehel peaksin konto avama? .EU? .COM?
    Tänan vastuse eest.

    • Dividend Investor says

      Hea küsimus. Ma isegi ei tea sellele vastust, aga ise prooviksin .eu lõpuga lehel seda avaldust täitma hakata.

  2. Andres says

    Kas IBCE võiks kujutada asukohamaa tõttu suuremat riski? Võimalikud maksude küsimused vms. Kuidas võiks Ungari poliitika mõjutada IB nö turvalisust? Samuti kuidas tundub see viide tagatise osas: “Currently, your eligible assets are protected from loss either under the US Securities Investor Protection Corporation or the UK Financial Services Compensation Scheme (which regime applies depends on the relevant segment of your IBUK account). The FAQs provide further details in Question 2 of Part B available here.
    After the Proposed Transfer, the Hungarian Investor Protection Fund will protect your assets from loss should IBCE default and be unable to meet its obligations to you” –

    • Dividend Investor says

      Kahjuks ei tunne, et oleksin poliitilise riski adekvaatse hindamise osas asjatundlik ning pädev kommenteerima.

  3. Tanel says

    Apologies for the English, my Estonian writing skills are not up to par.

    Before accepting a transfer to IBCE blindly, I would read the following: https://www.reddit.com/r/interactivebrokers/comments/kg4fzy/summary_of_differences_between_iblux_ibie_and/

    To me it is quite clear that IBCE is the worst among the three branches, with IBIE being the best.

    • Dividend Investor says

      No worries! My question – what is the alternative? It’s not that you can select the destination of your account yourself. / Mis on alternatiiv? Vähemalt seni teadaolevalt ei saa me ise valida, kuhu meie konto üle kantakse.

      Plus, I disagree with your conclusion. IBCE has disadvantages, but also advantages over IBLUX for example. It’s not black and white. / Lisaks ma ei nõustu sinu järeldusega. IBCE harul on omad miinused, aga samas ka selged eelised näiteks IBLUXi ees. Kõik ei ole nii mustvalge ja absoluutne.

      • Tanel says

        What is the alternative? That is certainly a valid question. I have asked to have our account moved to IBIE, instead of IBCE. We will see if that might lead anywhere.

        Unfortunately the comparison in the above Reddit-thread is not as clear as it could be. For one thing the limitation of not being allowed to trade bonds with IBLUX is only applicable to residents of Luxembourg. Leveraged FX not being allowed with IBLUX is brought out as a negative, but with IBCE (non-CFD) FX will not be possible at all. The only true downside with IBLUX is the limited asset protection and Stock Yield Enhancement Programme.

      • Dividend Investor says

        Would appreciate if you could post an update here or let me know how did it go.

        Regarding comparison of different IB branches, I think the asset protection part is more relevant for majority of investors, though I understand the disadvantage regarding FX possibilities from the traders point of view. So, it’s all subjective.

  4. Tanel says

    I will try my best to remember giving an update.

    It is indeed subjective. I am not a legal scholar, but as far as I have understood it, asset protection covers cash. Securities are in the name of the investor and should not be affected by the broker going bankrupt.

    • Dividend Investor says

      Thank you!

      Actually, IB as most brokers holds all securities on the pooled account called IB clients account. That means that investors are not registered as direct owners in share register. / Nagu enamus maaklereid, hoiab ka IB minule teadaolevalt klientide väärtpabereid koondkontol, mille nimi on IB kliendikonto. Aktsiaraamatusse iga investorit eraldi kantud ei ole, sealt vaatabki vastu rida IB kliendikonto.

      • Tanel says

        You are right, I was misinformed. Although, it seems IBUK has offered ISAs for select products at additional cost. For those interested the following IBUK disclosure gives insights into the general mechanics of Individual Segregated Accounts vs. Omnibus Segregated Accounts: https://gdcdyn.interactivebrokers.com/Universal/servlet/Registration_v2.formSampleView?formdb=3357

        Additionally, I need to correct my previous statement. The Hungarian Investor Protection Fund covers (up to EUR 100K [1]) more asset classes than cash. However, it is unclear if the fund is of any help to legal entities whose sole purpose is acting as an investment vehicle (given that exceptions include “investment companies” in addition to “institutional investors” [2]).

        From: https://net.jogtar.hu/getpdf?docid=A0100120.tv&targetdate=&printTitle=Act%20CXX%20of%202001&dbnum=62&getdoc=1
        [1] Section 217: (2)2 The Fund shall compensate investors entitled to compensation for claims up to a maximum amount of one hundred thousand euro per person and per Fund member on the aggregate. The amount of compensation paid by the Fund is one hundred per cent up to one million forints, and for amounts over the one-million forint limit, one million forints and ninety per cent of the amount over one million forints.
        [2] Section 215: (1) Coverage provided by the Fund is not available to […]
        e) institutional investors; […]
        h) investment companies, members of the stock exchange and commodity dealers; […]

      • Dividend Investor says

        Thank you for posting a detailed review! This is pretty much in line with my current knowledge of the matter.

        For clarification, most of us using IB have to confirm in several instances that we are not an entity providing brokerage services, nor other financial intermediation or asset management services. So for the private investors investing their own funds, the Hungarian protection scheme should be in place.

      • Andre says

        Tere. Kas tõesti nii? Ühel hiljutisel IB koolitusel väitis Kristi Saare, et IB kontol olevad varad on kliendi nimel erinevalt nt LHV-st? Või siiski sain millestki valesti aru?

      • Dividend Investor says

        Siin tuleb nüüd sõnastuse osas väga tähelepanelik olla. Kirjutan nii nagu mina asjadest aru olen saanud. IB hoiab klientide varasid eraldi IB enda varadest. Samas valdavalt hoitakse kõigi klientide varasid ühisel kontol (IB Clients Account) – Omnibus Segregated Account. Ehk siis standardkäsitluse kohaselt on klientide varad kaitstud IB maksejõuetuse eest. Samas ühe kliendi varasid võib mõjutada mõne teise kliendi maksejõuetus. Näiteks juhul kui investor A saab mingil põhjusel suurema kahjumi kui oli tema omavahendite maht ja jääb justkui seeläbi IB-le võlgu, siis samaaegselt toimuva IB maksejõuetuse korral võib see mõjutada seda kui palju saavad teised investorid IBst raha/varasid kätte. IB ise kirjutab, et neil on selliste riskide haldamiseks paigas sisekorrad, aga teoreetiliselt selline võimalus eksisteerib ja see on siis see koht, kus peaks appi tulema eri riikide investorkaitse skeemid.

  5. Tanel says

    Well, maybe – that is the core of the question. Providing brokerage services or handling client funds should land you in the category of being an institutional investor. Meaning the writing “investment companies” is superfluous unless it is intended for companies who trade on own account. Hypothetically meaning a legal entity whose main revenue is passively sourced could be excluded from the protection fund. Similarly to how the US differentiates between an active and passive Non-Financial Foreign Entity (NFFE).

    Bottom line, I am not trying to be difficult but I urge all affected investors to scrutinize IBUK’s proposed transfer. In the end we all have our of risk profiles.

  6. Tarmo says

    Kas IBCE ja IBLUX lubavad ka nt igakuist raha väljavõttu, kui cash balance miinuses on?

    • Dividend Investor says

      IBLUX kohta kiirel uurimisel ei leidnud, kuid IBCE kohta on kirjas, et negatiivse rahajäägi korral raha kontolt välja kanda ei saa (IBCE offers financing for securities and commodities trades but cannot support withdrawals of borrowed funds).

  7. Lauri says

    2015 on tehtud ülevaade EU investorkaitsest. Kokkuvõte leitav
    https://www.oxera.com/wp-content/uploads/2018/07/Investor-compensation-in-the-EU%E2%80%94report.pdf.pdf
    Kui keegi leiab uuema oleks tore. Ungari IPF on varem kohustuste täitmiseks pidanud laenu võtma ja siis aitas riik. IPF 100k täies mahus täitmise puhul tuleb väga palju laenu võtta ja selle peale eriti ei loodaks. Selline stsenaarium tähendaks muidugi ka et IB paneks pillid kotti. EU miinimum on 20k https://www.tf.ee/investorikaitse/ ja sellele tasemele on kõik liikmesriigid ennast viinud, samas ei loe kusagilt täpselt välja mis alusel selle IPF raha jagatakse. Kirjutamise hetkel sait jälle maas. Kõrval märkusena, LYNX konto viidi IBIE-sse.

  8. Tanel says

    I can confirm that a migration to IBIE, instead of IBCE, is indeed possible.

    Dear Mr. [Removed],

    Thanks for your request.

    We have sent you a new invitation for the migration to IB IE. You will be prompted with the documentation after logging in to the portal.

    Please let me know if you have any further questions.

    Best regards,

    [Removed]
    IBKR Professional Services

    • Dividend Investor says

      Good to hear, thank you for sharing it here! / Rõõm kuulda, aitäh, et jagasid!

    • Andres says

      Mina sain IB-st alljärgneva vastuse:

      Thank you for contacting Interactive Brokers Services.

      At this time, all EU residents are migrating to our IB EU Entities. Let us note that due to compliance reasons, customers cannot choose which IB EU entity they are migrated to.
      Nevertheless, we understand your concerns regarding the migration of your account from IBUK to IBCE and therefore, please let us provide further information on this topic.

      It is important to emphasise that both IBUK and IBCE are authorised and regulated pursuant to the second Markets in Financial Instruments Directive (Directive 2014/65/EU), the EU-wide stringent piece of legislation, including also strong rules on investor protection.
      Client accounts at IBCE are protected by the Act CXX of 2001 on the Capital Market at an amount of up to EUR 100 000. The amount paid by the insurance fund is:

      100% up to the limit of the EUR equivalent of one million forints (EUR 2,800 on 12th December 2020), Above one million forints: 1 million forints and 90% of the part above one million forints to a maximum of EUR 100,000.

      It is important to note that each of the new IBKR entities, including IBCE is a wholly owned subsidiary of Interactive Brokers Group. IBKR continues to have the same philosophy with respect to the client’s account protection and all client’s assets will be held in separate accounts, which are designated for the exclusive benefit of clients of IBCE.
      By properly segregating, the client’s assets will be available to be returned to the client in the event of a default by or bankruptcy of the broker. IBG LLC exceeds $8.5 billion in equity capital with over $6 billion in excess of regulatory requirements. Interactive Brokers has always had a buffer safety net of excess cash meaning we have more than enough funds to weather any financial storm that we may face in the industry.
      We have been in business since 1978 and we have never had any financial difficulties, our history speaks for itself. Each entity will be run under the same trusted management structure and therefore we believe that this migration will have no impact on the overall safety and soundness of the client’s assets. IB’s conservative approach to margin, strong capital, and strict client money rules in all markets in which we are regulated should provide confidence to our clients. To be clear, you do not have to consent to the Proposed Transfer if you feel that you may be adversely affected by it. However, you should be aware that if you decide to decline, IBUK may not be able to keep servicing your account at the end of the Brexit transition period. If that happens, your account will be restricted from opening new transactions or transferring new assets. You always have the ability to transfer your account to another broker.

      For additional information regarding account protection, we invite you to review the IBKR Website – Strength & Stability: LINK../index.php
      For more details about the migration please look at this link: LINK../3587

    • @Tanel: What was the reason you stated for the move? I asked for a different destination than IBCE (IBLUX), and my request was rejected (without further information at this point). I’m curious as to what made the difference. // @Tanel: Mis oli Teie põhjus muu koha valikuks? Mina panin sisse palve minna üle IBLUX’i IBCE asemel ning see lükati tagasi (ilma põhjenduseta). Mind huvitab, mis detailid osutusid määravaks.

      • Tanel says

        @Koit R, we made it clear that we could not accept IBCE’s currency limitations. Moreover, before opening a support ticket we liquidated and withdrew ~90% of all funds. Funds that are to be redeposited post-Brexit with our new broker, whichever broker that happens to be.

  9. Kristi says

    Suur aitäh postituse eest!
    Tänu sinu postitusele logisin Lynxi portaali sisse ja oligi tulnud ka mulle samasisuline teavitus. Kui poleks postitust lugenud, oleksin ilmselt sisse logides korraks päris suures segaduses olnud… Imelik, et teavitust e-maili teel ei saadetud… Hea, et ma ikka su blogi püsilugeja olen. 🙂
    Tänu sinu postitustele oli mul 2017. a alguses üldse julgust Lynxi konto teha. Olin siis veel üsna algaja investor ja kogusin end ikka korralikult selleks suureks sammuks. Tasapisi, aga regulaarselt olen USA börsil oste teinud ja tuleb tunnistada, et portfelli kasvunumbrid on muljetavaldavad. Ju siis on lihtsalt vedanud. 🙂
    Suur tänu sulle veelkord väga sisuka blogi ja asjalike nõuannete eest! Ilusat aastalõppu!

    • Dividend Investor says

      Võta heaks! Seda on igati tore lugeda, et said siit juba aastaid tagasi julgustust ning nüüd saad juba tasapisi tehtu vilju nautida.

      • Kristi says

        Tere!
        Kas said ka Lynxilt kinnituse, et sinu konto on üle viidud?
        Logisin täna sisse ja seal oli teade: Dear client,
        You were recently invited to give your consent to a migration of your account to Interactive Brokers Ireland Limited (IBIE).
        At this point, we have not yet received your consent. Your consent is required in order to migrate your account to IBIE.
        On the page below you will find all practical information regarding the granting of your consent and the consequences of the migration on your trading account.
        https://www.lynxbroker.fi/brexit-migraatio-irlanti/
        Do not hesitate to contact us with your questions
        If you have already given your consent, you can ignore this message.

        Väga imelik… Tegin kõik vajalikud sammud. Kui teate viimast lauset vaadata, siis ehk on lootust, et neil on minu nõusolek küll olemas, aga see on kusagil süsteemis kinni… Väga-väga loodan, et see üleminek ikka tehtud saab.

      • Dividend Investor says

        Mina IB-lt sellist kinnistuskirja veel saanud ei ole (LYNX konto olen tänaseks sulgenud). Samas võibki vabalt olla tõesti nii-öelda viimase meeldetuletusega kõigile ja nad ei suuda lihtsalt filtreerida, kes juba on nõusoleku andnud ja kes mitte. Viimane lause viitab sellele võimalusele.

  10. Teate, mina hakkasin jagelema IB’ga, sest mulle ei meeldinud IBCE variant ning ma ei soovita seda lähenemist mitte kellelegi.

    Jättes arvestamata, et nad meelega jätsid ülemineku organiseerimise detsembri lõppu—mina sain teate protsessi võimalikust lõpetamisest 18. dets, kus läänemaailmas on kuus päeva aasta lõpuni. Kuus päeva ei ole mitte mingil viisil sobilik nende klienditeenindusega suhtlemaks, sest tuleb välja, et on vaja rääkida Euroopas asuvate klienditeenindajatega ehk kl seitse hommikul kui ma mõtlesin, et saab alustada suhtlemisega ning probleemi lahendamisega pidi ootama veel kolm tundi.

    Teiseks on nende vastamisaeg väga aeglane: mina sain küsimuse “what is your reason for preferring…?” umbes kuus tundi peale isikustatud ‘ticket’i sissepanekut nende süsteemi kui klienditeenindaja, kellega suhtlesin, ütles, et ta tegeleb sellega koheselt ja ise. Vastasin sellele ise paari tunni jooksul ning pole senini (paar päeva) tagasi kuulnud.

    Kõige viimase probleemina võeti mult ära variant viia lõpule üleminek Ungarisse siis kui ma alustasin teiste variantide organiseerimisega nii et kui mu suhtlus klienditeenindusega jätkub praeguses tempos, siis varsti realiseeritakse kõik minu positsioonid.

    • Dividend Investor says

      Tänud, et jagasid! Minu enda kogemused IB klienditoega on väga vahelduvad. On sinu kirjeldatule sarnaseid kaasuseid, kus ootasin kirja ja vastust isegi nädalaid, samas on olnud asju, mis on lahendatud sama päeva sees.

  11. havoc says

    Kas oled analüüsinud alternatiivseid välimaaklerite variante?
    On mõni horisondil?

    • Dividend Investor says

      Jah, olen küll. Erinevatel põhjustel sai alates kevad-suvest uuritud ja puuritud, kuid seni ma ise ei ole küll midagi sellist leidnud, mis asenduseks sobiks või vähegi samaväärne oleks. Eks valikukriteeriumid ole meil kõigil erinevad ja see oli siis minu puht subjektiivne järeldus.

      • Kas tohib küsida, et mis olid/on valikukriteeriumiteks ja millised välismaaklerid nendele kriteeriumitele nt ei vastanud?

      • Dividend Investor says

        Muuhulgas näiteks see, et maakleri juriidiline ja omandistruktuur on arusaadav ning usaldusväärne, maaklerfirma majandusnäitajad on stabiilsed ja tugevad, kehtivad arusaadavad ja mulle sobivad investorkaitse skeemid, kaubeldavate instrumentide valik ja tüübid on sobilikud (peab saama osta aktsiaid, mitte CFDsid, tokeneid jmt), tasude hinnakiri on selge ja üheseltmõistetav (puuduvad varjatud tasud nagu kursivahed jmt) ning lõpuks tunne, et tegu on hea maine ja tugeva firmaga, mille kontole on mugav kanda oluline osa oma varadest. Üks asi on kaubelda ja spekuleerida paarisaja või paarituhande euro/dollariga, teine asi on kanda maaklerkontole 6-kohaline summa.

        Mis minule ei sobinud? Näiteks eToro, Plus500, Trading212, Freetrade, Revolut.

      • Tänan vastuse eest! Milline nendest mainitud põhjustest näiteks just eToro puhul kahtlusi tekitas?

      • Dividend Investor says

        Põhimõtteliselt kõik need põhjused kehtivad vähemal või suuremal määral ka eToro kohta. Eks igaühe tolerants on erinev, nii, et tegu on kõigest minu subjektiivse arvamusega.

  12. Kärt says

    Kas teised inimesed on saanud mingi kirja või teate ka selle kohta, et üleviimine IBCE alla on lõpule viidud?
    Sain selle üleviimise algatamise kirja detsembri keskel nagu teisedki. Täitsin kõik lahtrid ära, lõpetasin selle oma suurepärase “digiallkirjaga” ehk kirjutasin vastavasse lahtrisse oma nime ja puha. Sellele järgnes vaikus. Telefoniäpist IB-sse sisse logides paistis kõik tavaline.
    Nüüd jaanuari alguses logisin arvutist IB-sse ja kõik algas algusest. Küsisid, kas soovin oma kontot üle viia ja küsisid samu küsimusi, mis eelmiselgi korral (kusjuures eelmisel korral täidetud lahtrid olid tal küll kenasti meeles), aga nüüd tuli lõpus veel oma isikut kinnitada passi/id-kaardi/autojuhiloa pildi üles laadimisega. Seda eelmisel korral ei küsitud. Laadisin dokumendi üles. Pärast seda seisis mõnda aega Notificationite all teade, et nad said dokumendi kätte ja uurivad seda. Nüüd sellist teavitust enam ei ripu, aga on jälle vaikus. Et kas siis neile sobis see dokument? Kas konto viiakse siis üle? Või on juba viidud? Kuidas te aru saate, mis seis on?

    • Dividend Investor says

      Mina laadisin kohe esimesel korral ID-kaardi koopia üles ja seni teist katset tulnud ei ole. Samuti ei ole tulnud mitte ühtegi lisateavitust või kirja. Pakun, et vast enne üleviimist ikka teavitavad ja annavad mõned päevad aega nii-öelda reageerida ning valmis olla.

    • Tanel says

      @Kärt
      Mul sama seis. Sai detsembri lõpu poole ülemineku avalduse lahtrid ära täidetud ja allkirjastatud. Ning tookord näitas, et avaldus on edukalt edastatud. Küll aga ei küsitud passi/id-kaardi koopiat. Peale seda on vaikus olnud. IBUK -sse sisse logides tuleb sama ülemineku avaldus uuesti ette. Teist korda seda enam täitnud ei ole.
      Minnes IBEU kodulehele ning üritades portaali sisse logida viskab IBUK sisse logimise lehele. Selle järgi võiks nagu eeldada, et üleminek ei ole neil lõpule viidud. Minu teada pidi IBEU ka eraldi teavitama e-maili kaudu, kui nad on oma üleminekuga valmis saanud.
      Halb on see, et tehinguid kodulehe kaudu hetkel teha ei saa. Selleks saab siis kas mobiili äppi või Trader Workstationit kasutada.

      • Dividend Investor says

        Sain just hetk tagasi IB käest kirja, mille teemareal seisab “Account Transfer – Next Steps”. Minu ühe konto puhul on ületõstmise kuupäevaks märgitud 6. jaanuar ja tõstmine plaanitakse teha siis kui USA turud on sulgunud. Hetkel ei saanudki kohe aru, kas kohe täna 6. jaanuari öösel või siis 6. jaanuarile järgneva kauplemispäeva lõpus.

      • Kärt says

        Nüüd tuli mulle ka see Next Steps kiri ja ületõstmise kuupäevaks samuti 6.jaanuar.

      • Dividend Investor says

        Infoks, et täna 7. jaanuari lõunal minu konto veel üle tõstetud ei olnud. Eks näis.

      • Dividend Investor says

        Raporteerin, et minu eraisiku konto on 8. jaanuari hommikuks üle tõstetud. Accont Management Home lehele sain jätkuvalt sisse logida nii IB Suurbritannia kui ka Euroopa lehe kaudu ja näen sama pilti.

      • Tanel says

        Huvitav, ma millegipärast ei saa sisse logida.
        Kui ma üritan https://www.interactivebrokers.hu/en/home.php lehelt sisse logida viskab ta automaatselt https://www.interactivebrokers.co.uk/sso/Login?RL=1 lehele. Ning sisse logides tuleb ette veateade “Your session has expired”

      • Dividend Investor says

        Mina proovisin selle lingi kaudu (https://www.interactivebrokers.eu/en/home.php), suunas edasi sinu viimasele lingitud lehele ja kõik töötas.

    • Sain just hetk tagasi kirja, et üleviimine on lõpetatud. See siis eraisiku konto kohta. Ettevõtte kontol pole kinnitust tulnud. Kummagi puhul polnud ID-kaardi kinnitust vaja, piisas vaid ”suurepärasest” allkirjast. Vb ettevõtte kontole veel see vajadus muidugi tekib, eks näis

  13. Kärt says

    Pärast konto ümber kolimist ehk uue IB konto tegemist IBCE alla näeb Portfolio Analyst omapärane välja. Näitab infot ainult vana konto kohta, kust kogu raha on välja võetud ja uue konto kohta ütleb, et selle konto kohta pole andmed kättesaadavad. Ehk teevad korda.

    • Dividend Investor says

      Mul on täpselt vastupidi. Mitte kuidagi ei pääse vana konto andmetele ligi ja juba tekkis mure, et kuidas ma tuludeklaratsiooni täitma nüüd peaksin. Õnneks selleni on aega. Tundub, et ülemineku valud. Loodan, et nädalaga vast suudavad korda ajada asjad. Vähemalt ise varun nõnda kaua kannatust enne kui klienditoele kirjutama hakkan.

      • Mul on kuskilt ähmaselt meeles, et kui see üleminek toimub, siis pead vanasse kontosse logima, et näha sealseid tehinguid, sest uue alt toimuvad ainult uued. Ei ole ise rohkem uurinud. Vist oli see kuskil nende FAQ’s tahtliku ülemineku kohta ühest IB branch’ist teise, ehk ei ole kindel, et samad reeglid kehtivad.

      • Dividend Investor says

        Täpselt nii ta oli kirjas jah. Naljakas lugu on see, et ükskõik milliselt IB lehelt ma nüüd sisse login, siis alati suunab mind uuele kontole (konto numbri järgi sain aru).

  14. Kui Client Portalis võtta Reports/Tax Docs leht, siis seal on sinisel taustal konto number U…. Kui sinna peale klikkida, siis saab valida, kumma konto infot näitab. Seal lehel paistab mul asi töötavat, näitab erinevaid raporteid uue ja vana konto kohta.
    PortfolioAnalysti lehel laseb ka konto numbrile klikkides valida, kas uus või vana konto, aga ükskõik mida ma valin (uus, vana või uus ja vana mõlemad), näitab mulle ikka ainult vana konto infot.

    • Dividend Investor says

      Aitäh, et jagasid! Ma otsisin seda konto vahetamise kohta nii maa alt kui maa pealt (seadistustest ja mujalt), kuid seda kohta ei pannud isegi tähele.

  15. Marko says

    Tegelen ib-s eraisiku konto migratsiooniga. Kõik on tore, kuni tahab mifir lahtri täitmist- et misasja, eraisiku konto puhul? Et millest ma olen valesti aru saanud? Ei lase enam edasi ka täita küsimustikku kui seda ära ei täida. Mis teha? Läheb tõenäoliselt konto sulgemisele?

    • Dividend Investor says

      MiFIR osas vali, et soovid delegeerida raporteerimise IB-le ja et sa ei ole mingil moel finantsteenuseid pakkuv firma. Paar küsimust, paar vastust ja kõik on kombes. Kui jääd hätta, siis kirjuta ja aitan konsultatsiooni vormis.

  16. Tanel says

    Kas vanale UK kontole laekunud dividendid kannab IB ise üle uuele EU kontole ?
    Mul on just täna (11.01) laekunud vanale UK kontole mõningad dividendid.

Speak Your Mind

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.